Last van telefonische overlast?

Je bent hier:

Het is vervelend als je als klant hinderlijk gebeld wordt. Hieronder volgen een aantal stappen om de overlast te stoppen. Hou hierbij rekening dat Veamed vanwege privacy wetgeving een eventueel onbekend nummer nooit bekend maakt richting jou als klant.

Bel mij niet register

Het is tevens goed om van het volgende op de hoogte te zijn: Callcenters bellen je namens bedrijven om je telefonische aanbiedingen te doen. Hierbij wordt soms gebruik gemaakt van belcomputers, waardoor je soms wel een inkomend gesprek ontvangt, maar vervolgens niets hoort. Als je niet gebeld wil worden door callcenters en belcomputers, dan kun je je aanmelden bij het Bel-me-niet-register. Het Bel-me-niet Register is alleen voor ‘natuurlijke personen’. Dit zijn consumenten en bepaalde bedrijven zoals vennootschap onder firma’s, maatschappen en eenmanszaken. Een BV, NV, of ander rechtspersoon kan geen telefoonnummers blokkeren.

De eerste stap

Wordt de telefonische overlast gepleegd door een bekend nummer, dan is de eerste stap om zelf het nummer terug te bellen, mocht je in contact komen met de beller, dan kan je het dringende verzoek doen om te stoppen met bellen. Is het een anoniem nummer of stopt de overlast niet dan kan je het volgende doen:

Anonieme nummers blokkeren

Wij kunnen, indien je dit wilt, blokkeren dat er anoniem naar je telefoonnummer kan worden gebeld. Je kan hiervoor een verzoek indienen bij de Veamed klantenservice. Vermeld hierbij altijd je VoIP-nummer zodat we de juiste aansluiting erbij kunnen pakken. Let wel: geen enkel bedrijf, instantie of persoon met een afgeschermd nummer kan bellen naar je telefoonnummer.

(Note: Deze anonieme blokkade is alleen mogelijk bij klanten op het nieuwe VoIP-platform die klant zijn geworden ná 1 oktober 2017.)

Verzoek tot onderzoek

Wil je anonieme nummers niet filteren dan kan je een verzoek indienen tot onderzoek naar het anonieme nummer. Hiervoor hebben we onderstaande gegevens nodig van minimaal drie momenten waarop een dergelijke hinderlijke oproep ontvangen werd:

  • het gebelde nummer
  • de datum
  • het tijdstip

Belangrijk hierbij is dat de laatst genoteerde oproep maximaal 24 uur geleden is.

Wij proberen het nummer te achterhalen. Er zijn situaties mogelijk waarbij het nummer niet te achterhalen is, hierover wordt je door ons op de hoogte gesteld. Is het nummer achterhaald, dan kunnen we hiermee de provider van het nummer achterhalen en deze benaderen met de uitleg dat een klant van ons door één van hun abonnees hinderlijk gebeld wordt met het dringende verzoek de partij / persoon om te laten stoppen met bellen.  

Autoriteit Consument & Markt

Via de site van de Autoriteit Consument & Markt kan op telefoonnummer worden gezocht, waarbij vervolgens ook de provider van dit nummer wordt weergegeven. Door ons wordt op dat moment contact gezocht met de provider van de bellende partij. Hierbij wordt officieel een melding gedaan dat een klant telefonisch overlast ervaart door een nummer dat ondergebracht is bij hen. Het verzoek wordt gedaan contact op te nemen met de eigenaar van het nummer met het dringende verzoek te stoppen met bellen.

Nog steeds overlast? De ervaring leert dat het veelal niet verder komt dan de bovenstaande stappen. Vervolgstappen hierna zijn o.a. aangifte van stalking bij de politie, maar dit is zeer afhankelijk per situatie. Het is verstandig om in een dergelijke situatie contact met ons op te nemen zodat wij je hier verder in kunnen ondersteunen.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten